måndag 6 oktober 2014

Stefan - ett riktigt Villa Strömsfors fan!



Vi fick ett mysigt blogginlägg från en kille som verkligen gillar Villa Strömsfors. Han var här för ett par veckor sedan och fick lov att kopiera några av våra originalritningar. Här kommer Stefan Heggs Text. Tilläggas ska kanske att Stefan jobbar som konduktör.
Tack för vänliga ord!


Hej.


Sitter just nu på tåget från Varberg på väg till Göteborg, sen pass idag...

Tänkte passa på att skriva lite min torsdag.

Vaknade tidigt med en tanke i huvet, lite nervös och förväntansfull för mitt möte, första personliga möte med Hökerum Bygg och familjen Ståhl som är den nya familjen i Villa Strömsfors.


Blev inbjuden att komma och titta på de gamla skisser som finns över villan, eller ja, jag bjöd väl mer eller mindre in mej själv ;). 

Möttes av en skara människor i foajén vid kontoret hos Hökerum Bygg i Ulricehamn. Mötte en kvinna som visade mej till självaste Vd:n, spännande, men tänk det var en helt vanlig människa han med.
Kom med vi har dem här uppe, ett paket av två masonitskivor med ett blått snöre om.... Här är de, Hansson&Löfbergs skisser över Villa Strömsfors...

Vi språkade lite över bilderna, lite om det som komma skall, att plåtgubbar ska komma och se över taket och lite om hur det kan ha varit att verka i huset under storhetstiden.

Men nu till den stora happeningen. Jag får låna med dem för att titta på och kopiera. Skyndar iväg till tryckeriet som ska hjälpa mej, det blir fina stora utskrifter, jag är väldigt glad, rena julafton fast mitt i september!


Jag besökte villan vid flera tillfällen i vinteras, det var kallt och ruggigt i huset, taket läckte här och var, det var som det ropade på hjälp, "kom och ta hand om mej".

Nu har det kommit någon att ta hand om dej Villa Strömsfors, och jag hoppas att få tillfälle att hälsa på igen när det är varmt ljust och välkomnande, vilket jag är säker på att det kommer att bli ganska snart.


Än en gång, tusen och åter tusen tack för att ni tog emot med öppen varm famn en torsdag morgon i september. 


//Stefan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar